Bacasians

dijous, 9 d’abril del 2009

Bacasis IV: El Llegat de Bacus

Estava pensant en plantejar diferents idees que tenia pel cap per tal de crear un nou Bacasis. Ja havia visitat diferents llocs significatius a la comarca, recopilat alguna que altre informació que calia ampliar amb consultes a la biblioteca. Però em faltava una mica de santa inspiració per lligar-ho tot.

Així que vaig decidir aparcar la idea i intentar-me relaxar, plantejant alguna de les rutes que es proposen en el llibre "
El Bages a Peu. 16 rutes per valls i muntanyes" dels amics Marc i Jordi. Fullejant la seva ruta anomenada "Rajadell, La vil·la Romana de Sant Amanç i l'Oliver" llegeixo el següent paràgraf:

"....., que disposa d'una canalització per el seu desguàs, junt amb dipòsits mes petits, segurament relacionats amb l'elaboració de oli o vi"


Vaig pensar que no podia ser. Feia un any que tenia el llibre i no ho havia mirat. A més coneixia l'existència de la Vil·la Romana. Però no tenia ni idea de que es pugues elaborar vi.

Un cop d'ull a les imatges que el
Sr. Google em pot trobar al respecte i la primera que em mostra es una com aquesta:

Ara ja estava
al·lucinant calamars a la romana. Un mosaic preciós del que destaquen les figures animals i, entre els motius geomètrics, s'hi troben uns ceps carregats de raïm. Mare meva!! Em sento com el Dr. Livingston, com l'Amstrong al posar el peu a la lluna o com el desconegut inventor de la sopa d'all. ¿I on es pot veure aquest marevellós mosaic? A 300 mts de casa meva. Sublim (O com dirien altres "Subidón, subidón, subidooooón.....!!!")

Començo a donar-li a la imaginació. ¡Ja tinc l'idea per posar en marxa
Bacasis IV! Però necessito més dades. Necessito saber que realment es pot assegurar que es feia vi a la Vil·la. Un correu a l'ajuntament de Rajadell ... confirmat! A més m'envien un tríptic molt xulo, del qual utilitzaré bona part de la informació que publico en el catxe, barrejada amb d'altres fonts.

Matí de visita al lloc. Espectacular. No sé si és mes espectacular les restes de la Vil·la o be el fet que per mig d'aquesta hi passi l'Eix Transversal.

Preparo el
catxé: Un Mistery/Puzzle de categoria 5 de dificultat mentre que, en terreny no arriba a un 2. Però els diferents intents per posar les meves idees maquiavèliques en marxa no donen resultats positius al 100%, Sols en alguns casos i sota determinades condicions es podria resoldre. Per tant he d'abandonar la idea del Mistery si vull tirar endavant aquest catxe, Peró les meves idees malèfiques queden guardades a la motxilla per el següent amagatall...... Je, je je je!!!!

Així que aquesta és la història d'aquest catxe. Però ni comença amb el principi d'aquesta descripció ni acaba amb el final d'aquest paràgraf: va començar en el segle I a.C. i acabarà quan el tinguis en la teva llista de geocaching que hi figuri com
TROBAT.